Pravidla
Účastníci hry
- Hry se mohou zúčastnit dvou až pěti členné týmy.
- Minimální věková hranice účastníků je stanovena na 15 let. V každém týmu musí být alespoň jeden člen starší 18 let. Všichni hráči mladší 18 let potřebují potvrzení podepsané jeho zákonným zástupcem a jedním členem týmu starším 18 let.
- Prohlášení o zodpovědnosti
- Za jednání hráčů během hry nenese pořadatel odpovědnost. Hráči se účastní na své vlastní nebezpečí.
- Hráči jsou během hry povinni řídit se platnými zákony.
Termíny
- Hra se koná v sobotu 15. října 2011 na území města Prahy. Přesný čas a místo startu budou s dostatečným předstihem zveřejněny.
- Registrace týmů je možná do 10. října 2011.
- Platbu startovného převodem na účet je nutné provést nejpozději v pondělí 10. října 2011. Poté je možné uhradit účastnický poplatek přímo na místě během startu (po předchozí domluvě s organizátory).
- Začátek hry je stanoven na sobotu 15. října 2011 v 9:09 na území Prahy v blízkosti centra.
- Konec hry je stanoven na sobotu 15. října 2011 v 23:00 na území Prahy v blízkosti centra.
Registrace a platby
- Každý tým je nutné nejprve zaregistrovat. Registraci provádí pouze jeden člen týmu.
- Pokud byste si po přihlášení svoji účast rozmysleli, dejte to prosím vědět organizátorům.
- Platba startovného je možná buď převodem z účtu nebo hotově na startu hry. Podrobnější informace jak zaplatit naleznete v administraci týmu.
- Startovné činí 350 Kč/tým. Peníze jsou využity výhradně k organizaci hry a nenesou organizátorům žádný zisk.
Průchod hrou
- Hra se skládá z předem neznámého počtu stanovišť. Na každém z nich obdrží tým šifru, jejíchž vyluštění umožní nalezení dalšího stanoviště.
- Na každém stanovišti si tým vezme maximální dvě kopie šifry, není-li řečeno jinak. Po vyzvednutí šifry tým vrátí desky s šiframi na původní místo a vzdálí se natolik, aby ke stanovišti nepoutal zbytečnou pozornost.
- Je zakázáno sledovat jiný tým za účelem objevení dalšího stanoviště.
- Tým se může kdykoliv rozdělit.
- K přesunům v rámci hry je povoleno používat výhradně chůzi nebo prostředky MHD. Zakázáno je dopravovat se pomocí kola, automobilu, taxi služby a lodí (mimo tarif PID).
- V rámci hry není zapotřebí vstupovat na cizí pozemky mimo používané cesty a na veřejně nepřístupná místa.
- Jestliže šifru nemůžete vyřešit, bude k dispozici nápověda. Nepodaří-li se Vám vyřešit šifru ani s nápovědou, bude k dispozici také absolutní nápověda (prozrazení tajenky šifry). Systém nápověd bude vysvětlen v Posledních informacích před hrou.
- Hru je možné kdykoliv vzdát. Vzdá-li tým hru, dozví se polohu cílového stanoviště, ale nemůže již dále v hře pokračovat ani jako "mimo hru".
- Po zahájení hry není možné dělat personální změny v týmech. Je taktéž zakázáno slučování týmů.
Šifry
- Zadání šifry je vždy na předmětu (obvykle na listu papíru) opatřeném logem hry a kódem stanoviště nacházejícím se do 10 metrů od místa popsaného minulou šifrou.
- Kód stanoviště je nutné ihned odeslat pomocí SMS (popř. přes webové rozhraní). Formát SMS (včetně čísla příjemce) bude zveřejněn v Posledních informacích před hrou.
- V šifrách je použita anglická abeceda s 26 znaky (není-li uvedeno jinak).
- Písmeno CH je používáno pouze v polském kříži, případně v morseově abecedě.
- Všechny informace potřebné k vyřešení šifer obdržíte na startu, včetně jedné kopie šifrovacích pomůcek (paralaxních chlýftýmaček).
- Dodatečné informace, technické poznámky a příběh je psán kurzívou, v takto vytištěném textu šifru nehledejte.
Pořadí týmů
- Průběžné pořadí týmů je určováno podle času odeslání SMS zprávy ze stanovišť, výsledné pořadí týmů se stanoví podle času příchodu týmu na cílové stanoviště.
- Pořadí týmů se určuje postupně podle těchto kritérií:
- Příchod do cíle [možnosti přišel/nepřišel - dop. 16/10/11]
- Počet vyluštěných šifer
- Čas vyluštění poslední šifry
- Vítězným týmem se stává každý tým, jehož alespoň dva členové dojdou před koncem hry do cílového stanoviště.
Komunikace s ostatními
- Během hry je zakázáno komunikovat mezi týmy způsobem, který napomáhá k vyřešení šifry.
- Povoleno je využívat třetích osob k získávání potřebných informací, třetí osoba se ale nikterak nesmí podílet na samotném řešení šifry.
- S organizátory se komunikuje zásadně slušně a pouze nezbytným způsobem (nedovolí vám organizátor jinak :) ).
- Jste-li zcela jistě na správném stanovišti a nemůžete nalézt šifru, kontaktujte organizátory.
SMS systém
- V průběhu hry nad Vámi bude bdít SMS systém, kontrolující pohyb týmů mezi jednotlivými stanovišti a poskytující nápovědy.
- Formát SMS zpráv se dozvíte v Posledních informacích před hrou, zároveň je dostanete vytištěné na startu hry.
- Každý tým musí mít s sebou jeden mobilní telefon, pomocí kterého se s Vámi budou organizátoři moci kdykoliv během hry spojit. Telefonní číslo je nutné vyplnit při registraci, popř. později v administraci týmu (nejpozději do čtvrtka 13. října 2011)
- Všechny zprávy je možné namísto do SMS zpráv psát přímo do webového rozhraní. Na webu bude dostupný také seznam všech Vám odeslaných zpráv. Návod bude zveřejněn v Posledních informacích před hrou.
Vybavení
Povinné vybavení
- Plán Prahy (alespoň 1:24 000, rok vydání nejlépe 2010, 2011)
- Ideální je Bednářská mapa; mapa ShoCart 2011 (z letošní Noci Tapürů) je také dobrá; pokud ani jednu nemáte, ostatní mapy také postačují
- Pravítko
- Nůžky
- Mobilní telefon, jehož číslo bylo vyplněno při registraci
Doporučené vybavení
- Krabička zápalek
- Eurofolie (průhledné folie)
- Malá lékárnička (náplastě apod.)
- Alespoň dvě různobarevné fixy
- Čtverečkovaný papír
- Šifrovací pomůcky (jedny obdržíte na startu)
Využívání MHD
- Start je v docházkové vzdálenosti od Hlavního nádraží, přesto cesta MHD je podstatně rychlejší a příjemnější (cca 15 minut).
- Hra nepočítá s využitím MHD, jen výjimečně si tak lze zkrátit cestu. Lístky nejsou během hry potřeba!
- Z cíle trvá cesta pomocí MHD na nádraží cca 30 minut.
Shrnutí
- Během hry dodržujte slušné chování a zásady fairplay.
- Nedodržování pravidel znamená pro Vás slabší zážitek ze hry.